
Arno Setz, Eline Havenaar, stadspark Ede
In de muzikale kleinkunstcomedy ONDERBUIK probeerde lasser Henk Witteman zijn leven na een hectische tijd weer op de rails te krijgen.
In de coronatijd bleek een grote groep mensen een diepgeworteld wantrouwen te hebben jegens de politiek en de wereld. Corona opende een luik met een geur die ik daarvoor nog niet kende.
Het kwam bovenop de al bestaande issues zoals polarisering, de vluchtelingencrisis en genderissues. In discussies wordt de onderbuik vaak als argument aangehaald. In de zee aan (des)informatie die dagelijks tot ons komt lijkt dat een veilig heenkomen.
Is de werkelijkheid zo ingewikkeld geworden dat we enkel in onze onderbuik nog waarheid en beschutting vinden? En hoe kijk ik zelf tegen de wereld van wantrouwen aan? Of anderen naar mij?
Info kunstenaar:
Arno Setz studeerde aan de Hogeschool der Kunsten voor docent drama opleiding, maar is inmiddels ruim twintig jaar aan het werk als zelfstandig allround kunstenaar en cultureel organisator Hij laat zich inspireren door het onderwerp en bepaalt daarna wat voor (kunst)vorm er bij past. Die loopt uiteen van theater tot een video-installatie kunstwerk. Hij wil het liefst zoveel mogelijk kunstvormen zelf te kunnen toepassen, omdat hij daardoor zijn idee het beste tot leven kan wekken. Hij schrijft, regisseert, acteert, componeert, edit, produceert, etc. Hij heeft geen vaste woon- en verblijfplaats. Hij is een nomade die zoveel mogelijk diversiteit en cultuur tot zich wil kunnen nemen. Hij is het liefst op reis.
Facebook: Arno Setz